* Week 11 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu * Week 11 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu

* Week 11 *

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

17 December 2018 | Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Hoi Allemaal!

Zondag heb ik lekker een beetje uitgeslapen en na mijn ontbijt stond Jenny rond 10 uur voor de deur want we gingen naar Pilates. Dit was de eerste keer voor mij, dus ik had niet echt een idee wat ik kon verwachten. Het was zwaarder dan ik dacht, maar wel op een goede manier. En wat nog een leuke bijkomstigheid was, was dat de pilatesdocente Nederlands was. Aan het begin van elke les checken ze of iedereen er is en noemen ze dus iedereens naam op. De manier waarop ze mijn naam uitsprak was erg Nederlands en anders dan hoe de rest het hier uitspreekt. En ja hoor, ze was Nederlands. Dus na de les heb ik nog een tijdje met haar gepraat over alles hier en over verschillen met Nederland, erg leuk! Eenmaal thuis hebben Jenny en ik beiden snel gedoucht, omgekleed en geluncht want we gingen naar London om te shoppen. We zijn naar Westfield gegaan, een mega groot overdekt winkelcentrum en daar zijn we eigenlijk de rest van de dag geweest. Ik heb wat leuke dingen gekocht en ook eindelijk lampjes gevonden voor in mijn kamer. Op de weg terug hadden we besloten om bij The Crown wat te gaan eten omdat we beiden geen zin meer hadden om te koken. Ik heb een lekkere wrap (heb ik eigenlijk altijd) en Jenny had een vegetarische burger (was ook erg lekker) en als toetje hadden we warme appeltaart met ijs :P En zo was dat een goede afsluiting van een leuke dag! Toen ik weer thuis kwam, was ik erg moe en ben ik na al mijn spullen opgeruimd te hebben eigenlijk meteen richting bed gegaan. Volgens mij heb ik bij Pilates een spier in mijn voet verrekt want door de loop van de dag begon het pijn te doen en 's avonds toen ik terug naar huis liep, liep ik soort van mank dus hopelijk gaat het snel over.

Maandag begon de werkweek weer en heb ik een lekkere relax dag gehad. Helaas deed mijn voet nog steeds pijn dus veel lopen heb ik niet gedaan. Rond de middag ben ik begonnen met wasjes draaien en mijn kamer opruimen/schoonmaken. Het was weer eens nodig om een grondige schoonmaak te houden. Ook heb ik mijn lampjes opgehangen en het ziet er erg leuk uit! Rond 2 uur was ik klaar met alles en ben ik gaan lunchen. De rest van de tijd tot ik weer moest werken heb ik lekker rustig aan gedaan. Vandaag kwamen de meiden wat later thuis dus ik was vrij tot 16.30 in plaats van 15.30. Rond 16.30 kwamen de meiden thuis en na wat huiswerk, ben ik rond 17.00 gaan koken. Na het eten was er nog even tijd om uit te buiken en daarna was het tijd voor een bad en een douche en toen kwamen mijn hostparents al weer thuis. De rest van de avond heb ik aan mijn blog gewerkt en op de bank gelegen.

Dinsdag, toen ik weer thuis was van de kinderen naar school brengen, heb ik mijn was opgeruimd en ben ik rond 10 uur de deur weer uit gegaan want ik had afgesproken met Jenny. Beiden hadden we wat dingetjes nodig en zoals het vaak gebeurt, loopt het uit tot een rondje langs alle Charity Shops. En zo ook vandaag.... Het was een zeer geslaagd rondje en heb weer wat leuke dingetjes gescoord. (sorry mam ;) voor het zo vaak nieuwe kleren kopen) Rond 14.30 was ik weer thuis en vandaag werden de meiden thuis afgezet dus ik hoefde niet naar het station. Rond 16.00 was iedereen thuis en na de dagelijkse dosis huiswerk, gingen we rond 18.00 avondeten, of zoals ze hier noemen 'tea'. 'S avonds moest ik even 2 uurtjes langer werken omdat mijn hostdad Pilates had. Rond 20.00 heb ik de jongste naar bed gebracht en om 20.30 kwam mijn hostdad weer thuis en bracht hij de rest naar bed. 'S avonds heb ik lekker op de bank gezeten en ben ik rond 20.00 naar bed gegaan.

Woensdag was weer een vroege ochtend door wiskunde bijles. Rond 8 uur waren we op school en terwijl de middelste bijles had, heb ik samen met de jongste spelletjes gespeeld. Rond 9.30 was ik weer thuis en heb ik snel mijn spullen gepakt want ik had afgesproken in Watford met een Nederlandse au pair. Ze gaat met kerst naar huis, want haar au pair jaar hier zit er op. We zijn in wat winkels geweest omdat ze nog wat dingetjes voor haar hostfamilie zocht en daarna hebben we lekker wat gedronken bij Costa en veel gekletst. Rond 14.00 zijn we weer naar het station gelopen en hebben we afscheid genomen. Eenmaal thuis ben ik gelijk door naar de High Street gegaan want... mijn fiets was klaar! Mijn hostfamilie had nog een vouwfiets over en hij was voor een beurt naar de fietsenmaker, maar nu was die eindelijk klaar. Dus ik heb lekker terug gefietst en dat was erg fijn! Dat had ik wel even gemist, maar nu kan ik dus elke dag terug naar huis fietsen in plaats van terug lopen. Rond 15.15 ben ik de deur weer uitgegaan om de meiden op te halen en om 15.40 waren we weer thuis. Vandaag moest er naast het huiswerk, ook de kamer opgeruimd worden. Rond 17.00 was alles klaar en kon ik beginnen met koken. Na het eten was het weer tijd voor een bad en een douche en daarna hebben we lekker tv gekeken. Vanavond moest ik oppassen want bij hostparents hadden kerstborrels op het werk. Rond 8 uur begon het 'naar-bed-breng-project' en om 9 uur was iedereen naar boven en in bed. Daarna heb ik even met Kim gebeld en rond 23.00 ben ik naar bed gegaan.

Donderdag was ik weer vrij en ben ik rond 9 uur opgestaan. Na mijn ontbijt, heb ik me omgekleed want ik ging naar de sportschool. Ik heb een lesje Zumba geprobeerd en het was erg leuk! Het enige jammere was, was dat het een super populaire les is waardoor het dus altijd erg vol is. Hierdoor was het soms moeilijk om de instructeur te zien, maar ondanks dat was het erg leuk om weer eens Zumba te doen! Toen ik weer thuis kwam, heb ik mijn lunch gemaakt en ben ik lekker op de bank netflix gaan kijken. Rond 13.30 werd ik opgehaald door mijn hostmom want we gingen naar de Schoolplay van de jongste. Year 3 & 4 (vergelijkbaar met groep 4 en 5) speelden samen een kerstvoorstelling genaamd 'Gabriels Big Break'. Het was erg schattig om te zien en om de kinderen te horen zingen. Toen de voorstelling was afgelopen, hebben we de middelste ook opgehaald en zijn we terug gegaan. Ik ben nog even langs wat winkels gegaan op de High Street en rond 5 uur was ik weer thuis en heb ik aan mijn blog gewerkt. Normaal gesproken ben ik de hele donderdag vrij, maar vandaag moest ik toch werken door onverwachte veranderingen in de planning van mijn hostparents. Dus moest ik vanaf 5 uur werken. We hebben lekker soep met brood gegeten als avond eten en daarna op de bank een film gekeken tot mijn hostdad rond 19.30 thuis kwam. Ik heb daarna mijn blog afgemaakt en toen mijn hostmom thuis kwam nog even met haar gekletst. Rond 22.30 ben ik naar bed gegaan.

Vrijdag was de eerste keer dat ik met de fiets terug ging naar huis in plaats van lopen, dus dat was even spannend, maar alles ging goed en ik was een stuk sneller thuis! Daarna heb ik mijn dagelijkse klusjes gedaan en heb ik mijn spullen gepakt want ik had met Anna, een Hongaarse au pair, op de High Street afgesproken. We hebben eerst een warme chocomelk bij Costa gehaald en daarna zijn we een rondje Charity Shops gaan doen, want Anna was op zoek naar kerstcadeautjes. We zijn nog even langs het postkantoor gegaan en rond 13.00 ging ik weer naar huis. Het was erg gezellig! Thuis heb ik lekker gerelaxt tot ik moest werken. Rond 16.00 waren alle meiden thuis. Er is de afgelopen weken Christmas craziness, zoals ik het zelf noem, met elke dag pakketjes, cadeautjes, versieringen, kerstbomen en noem het maar op, dus zo ook vandaag. Er werden weer wat cadeautjes gemaakt en rond 17.15 ben ik begonnen met koken. Na het eten, was het tijd voor een bad en douche en rond 19.15 kwam mijn hostdad thuis en zat mijn werkweek er weer op. De rest van de avond heb ik op mijn kamer lekker gerelaxt, Netflix gekeken en rond 23.00 ging ik naar bed.

Zaterdag ging mijn wekker om 9 uur en na mijn ontbijt ben ik mijn spullen gaan pakken. Om 10 uur ging mijn trein richting London, want ik had afgesproken met Suzanne. Zij gaat volgende week naar huis en komt na Kerst niet terug. We zijn op Oxford Street geweest, we zijn in Harrods geweest en hebben lekker geluncht bij Vapiano. Helaas was het een erg koude en natte dag, dus ons plan om naar Camden Town te gaan viel in het water. We zijn terug naar Euston station gegaan en hebben daar bij Costa lekker wat gedronken. Rond 17.30 ging mijn trein en was het tijd om afscheid te nemen. Het was super gezellig! Gelukkig woont ze in Nederland redelijk dichtbij, dus kunnen we gewoon nog afspreken. Toen ik thuis kwam, heb ik lekker op de bank gezeten en rond 19.30 gingen we eten. 'S avonds was de finale van Strictly Come Dancing, dus dat hebben we met z'n allen gekeken. Stacey Dooley was de grote winnares en terecht ook! Toen de finale was afgelopen, ben ik naar mijn kamer gegaan en lekker gaan slapen.

En zo is er weer een week voorbij gevlogen. De tijd vliegt voorbij en zo is het ook nog maar een paar dagen voordat ik naar huis ga! Ik heb er super veel zin! Ik ga voor twee weken naar huis en ik moet nog even kijken, maar ik denk dat ik daar één blog van ga maken. Dus er komt nog een blog van aankomende week en dan komt er een week even geen, maar de week daarna komt er dan eentje die twee weken bevat. Ik ga nog even genieten van de laatste daagjes van 2018 hier in Engeland en dan vlieg ik donderdag 20 december naar huis!

Keep you posted,

Cheerio!

  • 18 December 2018 - 16:04

    Marleen:

    Nog maar 2 nachtjes slapen en dan ben je er weer!!!!

  • 18 December 2018 - 18:34

    Marja@:

    Lijkt me wel eens leuk om die Christmas craziness mee te maken in Engeland.
    Goede thuisreis donderdag en een fijne vakantie.
    Groet,
    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Mijn eerste reis

Au pair Engeland

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2019

UPDATE 1

09 Februari 2019

* Week 15 t/m 19 *

10 Januari 2019

* Week 12, 13, 14 *

17 December 2018

* Week 11 *

14 December 2018

* Week 10 *
Rosanne

Actief sinds 29 Sept. 2018
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 4797

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 26 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: