* Week 4 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu * Week 4 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu

* Week 4 *

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

31 Oktober 2018 | Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Hoi Allemaal!

Zondag was het super lekker weer. Ik had afgesproken met Luise en Nina, twee au pairs. We zijn naar het kasteel van Berkhamsted gegaan. Het is geen kasteel meer, maar de muren staan er nog. We hebben wat rond gelopen en daarna, omdat het zo'n lekker weer was, een hele tijd in het gras gelegen en genoten van het weer. Nina's hostfamily heeft een hond, genaamd Bowie. Super schattige en lieve hond, dus die kon lekker rond rennen. 'S avonds heb ik lekker op de bank gezeten en lekker gerelaxed.

Maandag is standaard wasdag, dus zo ook vandaag. Ik doe altijd een kleding/kleuren was en een beddengoed/witte was. Ik heb de dagelijkse klusjes gedaan en ben daarna wat programma's gaan terugkijken. Elke maandag kijk ik Boer Zoekt Vrouw en Familie Kruys terug. 'S middags kwamen opa en oma weer. Oma had voor het avond eten tonijnpasta als ovenschotel gemaakt met erbovenop kaas en naturel chips. Zeer aparte combinatie, maar het smaakte blijkbaar goed. Ik had voor mijzelf glutenvrije pasta met wat groente en kaas. Het was erg goed gelukt, al zeg ik het zelf ;) Nadat dat mijn hostouders thuis waren, begon het pompoen uithollen. Erg leuk om te zien, omdat ik zelf nog nooit een pompoen heb uitgeholt en uitgesneden.

Dinsdag kon ik uitslapen omdat mijn hostparents de kinderen wegbrachten en daarna gelijk door gingen naar werk. Na mijn heerlijke ontbijtje ben ik de was gaan opvouwen en ben ik aan mijn blog gaan werken. Ik heb de finale van Hollands Next Topmodel teruggekeken, erg spannend.... en wat opgeruimd in het huis. Omdat ik maandagavond druk bezig was met het helpen van de meiden was ik er niet aan toe gekomen om mijn pompoen uit te hollen. Daarom heb ik dat dinsdag gedaan. Na mijn lunch had ik afgesproken met Nina om te gaan wandelen met Bowie. Berkhamsted is erg groot en ligt op een heuvel. Er is veel groen en er zijn grote velden. We zijn de heuvel opgelopen en hebben daarna over de velden gelopen. Het weer was weer erg goed, dus het was lekker om buiten te zijn. We hebben ruim zo'n anderhalf uur gelopen en het was erg gezellig. Nina komt uit Zwitserland. We hebben het gehad over verschillen en vergelijkenissen tussen Zwitserland en Nederland en sommige dingen lijken erg op elkaar. De meeste au pairs hier spreken Duits, wat eigenlijk erg handig is want soms weet iemand een woord niet en dan kun je het gewoon in je eigen taal zeggen. Omdat veel Duitse en Nederlandse woorden lijken op elkaar. 'S avonds heb ik Hollandse pot voor mijzelf gemaakt (VAG), was erg lekker! Ik heb mijn kamer eens gestofzuigd want het begon een beetje stoffig te worden en daarna ben ik verder gegaan met mijn pompoen. Mijn hostmom heeft me geholpen met het leeg schrapen en daarna heb ik zelf het gezicht in de pompoen gesneden.

Woensdag ben ik mee gegaan de meiden weg te brengen en daarna toen we weer thuis waren heb ik wat opgeruimd. Rond 10 uur kwam Luise. We hebben Wonderwoman, een film, gekeken. Het was de eerste keer dat ik deze film zag en het was een goede film. Daarna hebben we wat geluncht en toen kwam Nina. Na onze lunch zijn we de volgende film gaan kijken, Despicable Me. Het was erg relaxed en gezellig. Om 3 uur moest Nina weer weg omdat zij haar hostkinderen van school moest halen. 'S avonds hoefde ik niet te koken omdat mijn hostmom thuis was. Luise at spontaan ook mee, erg gezellig :) Na het eten was het tijd voor de kinderen om hun Halloween outfit uit te zoeken aangezien er vrijdagmiddag een Halloween verjaardagsfeestje gepland staat. De jongste wist al snel haar outfit, maar de middelste kon niet kiezen. Luise en ik waren de jury en na elke outfit lieten we onze score zien. Het was erg grappig en uiteindelijk met onze hulp kon ze kiezen.

Donderdag was het tijd om eindelijk een appeltaart te bakken. Ik had erg zin in taart, iedereen hier was super benieuwd naar een Nederlandse appeltaart en papa was jarig dus het was 3 vliegen in 1 klap ;) Ik heb eerst wat dingen in de supermarkt gehaald en daarna begon het bakken. Erg soepel verliep het niet (de bodem viel meerdere keren uit elkaar, ik had te weinig appels en ik had weinig tijd) maar uiteindelijk stond die in de oven. 'S middags was het tijd om mee te gaan de kinderen op te halen en met de middelste naar rekenbijles te gaan. Zodat de hostmom alle tijd had om alle spullen te pakken voor de vakantie, want zaterdagochtend gingen ze op vakantie. Na het avondeten was het dan eindelijk tijd om mijn appeltaart te proeven. Ik kreeg de cijfers 9, 9.5 en 9.95, dus hij was ruim geslaagd! Om half 8 had ik afgesproken met mama om te skypen voor papa's verjaardag. Na wat verbindingsproblemen hebben we gezongen en mijn hostfamilie had nog een kleine verrassing. Ze gingen zingen voor papa, wat erg leuk was! Een zeer geslaagde dag dus!

Vrijdag had ik afgesproken met een Duitse au pair, Leonie, die ik al een keer eerder had gezien. We hebben heel de dag in London gelopen. Eerst zijn we naar Covent Garden gegaan en daarna zijn we zijn langs de Theems, langs alle bruggen gelopen. Het was koud, maar omdat de zon scheen was het super goed te doen. We hebben weer gekletst en het was super gezellig! 'S avonds was het tijd om alvast iedereen een fijne week/vakantie te wensen want ze vertrokken om 5 uur 's ochtends.

Toen ik zaterdag wakker werd, was ik alleen omdat de familie al vertrokken was. En zo begon mijn week alleen. Ik heb 's ochtends rustig aan gedaan. Op mijn gemakje ontbeten, wat dingen opgeruimd en netflix gekeken. 'S middags had ik afgesproken met een Duitse au pair, bij Costa. We hebben wat gedronken en daarna boodschappen gedaan. We moesten toevallig allebei wat dingen halen. Ik heb m'n boodschappen thuis gebracht en daarna ben ik weer de stad in gegaan omdat ik had afgesproken met een andere au pair om samen te eten. We hebben boodschappen gehaald en zijn daarna naar haar huis gegaan. Haar vriend en beste vriendin aten ook mee en het was erg gezellig. 'S avonds kwamen er nog 3 andere au pairs en hebben we gezellig gekletst en gesnackt.

En zo zat mijn eerste maand er alweer op! Aan de ene kant voelt het alsof ik hier nog maar een week ben omdat de tijd zo snel gaat. Maar aan de andere kant voelt het alsof ik hier al langer ben omdat alles zo normaal is. Ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze en met mijn hostfamilie. En ik heb zeker zin in de komende maanden!

Keep you posted!

Cheerio

  • 31 Oktober 2018 - 12:05

    Marja:

    Zo, nu al lekker een vrije week! Relaxed hoor. Heb je veel afspraakjes gemaakt anders wordt het misschien toch saai. Veel plezier. Lieve groet uit Alphen

  • 01 November 2018 - 12:33

    Marijke:

    fijn dat je het voor me wilde toevoegen. ik heb van je genoten.
    Ik kijk uit naar volgende keer.Je bent nu alleen thuis?

    marijke

  • 08 November 2018 - 11:08

    Rosanne Dubbelman:

    @marijke, De helft van de week is een au pair hier uit Berkhamsted hier blijven slapen en ik ben een paar dagen lekker alleen geweest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Mijn eerste reis

Au pair Engeland

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2019

UPDATE 1

09 Februari 2019

* Week 15 t/m 19 *

10 Januari 2019

* Week 12, 13, 14 *

17 December 2018

* Week 11 *

14 December 2018

* Week 10 *
Rosanne

Actief sinds 29 Sept. 2018
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 4799

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 26 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: