* Week 5 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu * Week 5 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu

* Week 5 *

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

08 November 2018 | Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Hoi Allemaal!

Zondag had ik afgesproken in Londen met een Nederlandse au pair, Suzanne. We zijn langs alle toeristische dingen gelopen. Als eerste zijn we naar Buckingham Palace gegaan. Helaas waren we net te laat voor de wachtwissel, maar het was alsnog leuk om daar even geweest te zijn. Daarna zijn we naar Westminster Abbey en de Big Ben geweest. Inmiddels was het lunchtijd en zijn we ergens wat gaan eten. De Nederlandse au pair was super aardig, het was erg gezellig en het was ook erg fijn om lekker Nederlands te kunnen praten! Na de lunch gingen we richting Trafalgar Square. Toen we er bijna waren begon het helaas keihard te regenen/hagelen, daarom hebben we besloten om snel door te lopen naar Covent Garden. Dat is een groot gebouw waar vaak markten zijn, maar er zijn ook gewone winkels. Daar hebben we rond gelopen en ook geschuild. Na een tijdje was het weer droog en toen zijn we naar de tube gelopen omdat we naar Oxford Street en SoHo wilden. Eenmaal bij Oxford Street aangekomen, hadden we besloten om maar hier te blijven aangezien het al wat later was, snel donker zou gaan worden en omdat we nog wat winkels in wilden. Ik heb een sjaal en een badjas gescoord, want die had ik nog niet en die zijn erg lekker in de winter! Na het shoppen was het al half 5 en hier in Engeland is het rond 5 uur al helemaal donker, daarom hadden we besloten maar terug richting huis te gaan. 'S avonds heb ik lekker gerelaxt en alvast het bed klaar gemaakt voor Luise.

Maandagochtend kwam Luise. Met al haar bagage was het gelijk een klein troepje ;) Luise had afgesproken met een vriendin dus die ging snel de deur weer uit en ik heb op mijn gemakje ontbeten en ben rond de middag een rondje gaan lopen. Rond 3'en kwamen Nina en Luise. We hebben heel de middag gezellig gekletst en 's avonds met z'n drieën gegeten. Na het eten was het tijd voor een film. We hebben Despicable Me 2 gekeken, leuke film! Rond 10 ging Nina naar huis en zijn Luise en ik richting bed gegaan.

Dinsdag zijn we er op uit gegaan. Luise en ik zijn naar Notting Hill in Londen gegaan. Het was wat frisjes, maar gelukkig droog dus een perfecte dag om daar rond te lopen en heel veel foto's te maken. We zijn door de wijk gelopen en hebben honderden foto's gemaakt. Het was gelukkig niet zo druk omdat het een doordeweekse dag was. De foto's zijn erg leuk geworden, dus ik deel ze graag! We hebben over Portobello Road gelopen en na wat gegeten te hebben zijn we terug gelopen richting het station. Tegenover het station is een groot winkelcentrum, genaamd Westfield London. Luise had een extra koffer nodig voor al haar spullen dus die hebben we gehaald. Daarna zijn we terug richting huis gegaan. 'S avonds hebben we pizza besteld, erg lekker :) en hebben we een film gekeken.

Woensdag was het inpak dag omdat Luise donderdag naar huis zou gaan. Verspreid over de dag zijn alle spullen ingepakt. Het was een hele opgave om alles in de koffers te krijgen en om het gewicht goed te verdelen, maar uiteindelijk was het redelijk goed gelukt. Na al het inpakken zijn we even naar buiten gegaan om een frisse neus te halen en wat boodschapjes te doen. Eenmaal terug ben ik begonnen met pannenkoeken bakken. Rond 6 uur kwam Nina, want zij zou ook mee eten en ik was klaar met bakken dus we konden gelijk aan tafel. Ook bij Nina en Luise vielen ze goed in de smaak, dus het was weer geslaagd. Na het eten zijn we de stad in gegaan om ergens wat te drinken omdat het de laatste avond van Luise was. Uiteindelijk waren we met z'n 6'en en het was erg gezellig, maar natuurlijk ook dubbel omdat het een soort afscheid van Luise was. Rond 10 uur gingen we naar huis en hebben we Despicable Me 3 gekeken. Na een laatste check of alles in de koffers zat, zijn we naar bed gegaan want donderdag werd een vroege ochtend.

Donderdag ging om 4.20 de wekker want om 4.45 kwam de taxi. Na nog een allerlaatste check, kwam de taxi en hebben we alle koffers naar buiten naar de taxi gebracht. In het kort: Luise en haar hostfamilie klikte niet goed, waardoor ze daar weg is gegaan. Er is een mogelijke nieuwe hostfamilie, maar ze is nog niet zeker of ze terug wilt komen en een au pair wil zijn. Deels door haar niet zo'n leuke ervaring en ook door haar heimwee. Na een kort afscheid van Luise (hopelijk niet voorgoed) ben ik weer terug naar bed gegaan.
Om half 10 werd ik weer wakker van mijn wekker. Ik ben op mijn gemakje gaan ontbijten en heb me klaar gemaakt voor de dag want ik had afgesproken met een Nederlandse au pair in Watford, een stad naast Berkhamsted, om te gaan winkelen. We hebben de hele dag in het winkelcentrum gelopen omdat het buiten vreselijk weer was (regen en kou). Ik heb een kleine handbagage koffer gekocht omdat ik die niet had en het is toch wel handig voor Kerst als ik naar huis ga of voor eventuele andere tripjes in de toekomst. Het was erg gezellig en fijn om weer Nederlands te praten na 4 dagen non-stop Engels. Rond het avondeten was ik weer thuis en heb ik mijn pannenkoekenrestjes gegeten. Ik heb lekker gerelaxt en een film gekeken.

Vrijdag was het tijd om te beginnen met opruimen. Ik heb al mijn spullen, die in de keuken of woonkamer lagen, opgeruimd en naar mijn kamer gebracht. Ik heb wat schoongemaakt en 's middags ben ik naar buiten gegaan voor een wandeling en om wat boodschapjes te halen. Ik had 'huiswerk' gekregen van mijn hostparents, namelijk de films La La Land en The Greatest Showman kijken. Dus na mijn wandeling ben ik begonnen met La La Land. Ik vond de acteurs erg goed en al het dansen in de film was super. Ik vond alleen het einde erg tegenvallen vooral omdat de film awards heeft gekregen en veel mensen vinden de film geweldig. Het was geen slechte film, maar ook niet een goede ;) 'S avonds ben ik rond half 6 begonnen met koken want om 6 uur zou er een Duitse au pair, Jenny, op de stoep staan. Na wat moeilijkheden met het vinden van het huis, was ze er eindelijk en zijn we gaan eten. We hebben de film Fantastic Beasts gekeken en hebben gezellig gekletst! Rond 11 uur ging ze weer naar huis en ben ik naar bed gegaan.

Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en na mijn ontbijt was het tijd om te beginnen met de grote schoonmaak. Ik heb de keuken en de eetkamer gestofzuigd, ik heb wat wasjes gedraaid, ik heb mijn eigen kamer gestofzuigd en heb overal een doekje langs gehaald. Na al het schoonmaken was ik wel toe aan een pauze en dus ben ik The Greatest Showman gaan kijken, dat was tenslotte nog 'huiswerk' ;) Integendeel tot La La Land vind ik The Greatest Showman echt geweldig! Het verhaal is super gaaf en de acteurs zijn ook super goed. Hoe alles gefilmd is en de verhaallijn, oftewel ik ben enthousiast :) Na de film ben ik even de benen gaan strekken en heb ik lekker buiten gewandeld. 'S avonds heb ik VAG gekookt en na het eten heb ik de laatste dingetjes opgeruimd en schoongemaakt zodat alles op en top was als mijn hostfamilie terug zou komen. Rond 11/half 12 kwamen ze thuis, erg moe, want in Griekenland was het al 1/half 2. Dus iedereen is meteen naar bed gegaan. Ik heb de aflevering van mijn serie afgekeken en ben toen ook naar bed gegaan.

En zo zat mijn week er weer op! Het was lekker relaxt door de vakantie en ik heb het erg naar mijn zin gehad met alle andere au pairs! En soms was het ook lekker om ff alleen een filmpje te kijken :) Ik heb morgen nog lekker een dagje vrij en dan begint het werken weer. Ik heb er wel zin in!

Keep you posted,
Cheerio!

  • 08 November 2018 - 10:58

    Marja:

    Dit was dus echt een weekje sightseeing London. Leuk hoor, je hebt al veel gezien! En nu....bevalt het werken ook weer?

  • 08 November 2018 - 11:07

    Rosanne Dubbelman:

    @marja, Ja ik heb al redelijk wat gezien! Ik heb een lijstje met dingen die ik graag wil zien en langzaam aan werk ik die af. Het werken deze week gaat prima, het is toch ook wel gezellig dat iedereen thuis is :)

  • 08 November 2018 - 13:00

    Marijke:

    Veel regen dat is typisch voor Engeland.
    Zo'n eerste week alleen, dat heb je goed gedaan.

  • 08 November 2018 - 19:48

    Marleen:

    Nice pictures!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Mijn eerste reis

Au pair Engeland

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2019

UPDATE 1

09 Februari 2019

* Week 15 t/m 19 *

10 Januari 2019

* Week 12, 13, 14 *

17 December 2018

* Week 11 *

14 December 2018

* Week 10 *
Rosanne

Actief sinds 29 Sept. 2018
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 4794

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 26 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: