* Week 7 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu * Week 7 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu

* Week 7 *

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

18 November 2018 | Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Hoi Allemaal!

Zondagochtend moest ik oppassen van tot 12. Het was een relaxte ochtend en we hebben wat tv gekeken. Om 12 uur kwam mijn hostdad thuis en ben ik gelijk de deur uit gegaan want ik had afgesproken met Suzanne in London. Ik was er al wat eerder, dus ik ben lekker op een bankje in het park, in de zon gaan zitten. Na een kwartiertje kwam Suzanne eraan en zijn we naar het Childhood museum gelopen. De meeste musea hier zijn gratis en zo ook deze. En dat was maar goed ook, het stelde niet heel veel voor en zeker niet om geld voor uit te geven. Ik had verwacht dat het gewoon een museum was met gallerijen, waar dan speelgoed en dingen die te maken hebben met kinderen door de jaren heen zou staan. Maar het was een grote hal met wat speelgoed in grote vitrinekasten. Ik denk dat we er maximaal 20 minuutjes zijn geweest en daarna zijn we weer weg gegaan ;) We hebben door de wijk gelopen. Zijn nog even een kringloopwinkel in gelopen, maar die was niet heel erg bijzonder en toen hebben we besloten om ergens wat te gaan drinken. We hebben erg gezellig gekletst en we zijn tot de conclusie gekomen om volgende keer, als we weer naar de bios gaan, een centralere bioscoop uit te kiezen zodat er genoeg te doen is in de buurt. Om 17.15 zijn we richting de bios gelopen, hebben we wat snacks gehaald en om 17.50 begon de film, Bohemian Rhapsody. Het was een hele goede film. Ik vond dat ze het verhaal goed hadden weggezet, de acteurs waren goed en ik ben ook nieuwe dingen te weten gekomen. Kortom, een aanrader! Daarna zijn we snel richting de tube gelopen om naar huis te gaan want het was al bijna 9 uur. Ik kwam rond kwart over 10 thuis, iedereen lag al in bed en ik ben zelf ook snel naar bed gegaan want ik was super moe.

Maandag begon de nieuwe week en was alles weer als normaal. Mijn hostmom is begonnen aan haar nieuwe baan, dus ik sta er weer alleen voor. 'S ochtends weer het ontbijt klaargemaakt, de kinderen naar school gebracht en terug naar huis gelopen. Daarna heb ik Boer Zoekt Vrouw teruggekeken, was een erg leuke aflevering! Ik heb mijn kamer opgeruimd, wat huiselijke klusjes gedaan en toen ben ik weer gaan bakken. Ik heb weer Noorsplatbrood gemaakt en terwijl dat in de oven zat, heb ik even netflix gekeken. 'S middags heb ik nog aan mijn blog gewerkt en toen kwamen de kinderen alweer thuis. Vandaag waren opa en oma er weer en stonden sausages & beans op het menu. Voor mijzelf heb ik VAG gemaakt en rond 18.45 gingen ze weer richting huis. Ik vind het altijd erg leuk als ze er zijn, want ze zijn echt super aardig en het is altijd wel gezellig. Daarna was het tijd om de pyjama's aan te doen en de tanden te poetsen en toen kwamen de hostparents al weer thuis. Nadat iedereen op bed lag heb ik nog even op de bank gezeten, maar daarna ben ik lekker op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag morgen was weer zoals altijd (hetzelfde als maandag) en daarna kwam Jenny, een Duitse au pair. We hebben gezellig een theetje gedronken, gekletst en we zijn daarna de film, Horrible Bosses, gaan kijken. Super grappige film, zeker een aanrader! Na de film heb ik even snel wat geluncht en toen zijn we richting de supermarkt gelopen omdat we wat dingetjes moesten halen. We hadden daarna nog tijd over en dus zijn we langs alle charity shops gegaan. En ja je raad het al (oké misschien ook niet ;) ik heb weer iets gekocht, een tasje, maar ik had nog geen bruine en degene die ik nu heb gaat langzaam aan kapot dus ik vond dat ik het nodig had ;p Daarna was het tijd om terug naar huis te gaan, de boodschappen op te ruimen en op weg naar het station te gaan, want daar werden we kinderen afgezet. Eenmaal thuis zijn alle kleur- en knutselspullen uit de kast gehaald en zijn we, onder het genot van muziek, gaan kleuren en verven. Normaal begin ik tussen 5 en half 6 met koken, maar omdat we zo druk bezig waren, was ik de tijd vergeten. Dus om 10 over 6 heb ik even snel iets voor de kinderen gemaakt en besloten om zelf later, als de hostparents weer thuis waren, iets te maken. Na het eten heb ik alles opgeruimd en in de vaatwasser gedaan en toen was het alweer tijd voor een bad. Ze hebben hier in huis naast de badkamer een boekenkast staan en een paar weken geleden zag ik een quizboekje. Dus elke keer wanneer het badtijd is, doen we een quiz. Tijdens het badderen, kwamen de hostparents al thuis en dus na het badderen was ik weer klaar met werken. Ik ben een salade met kip gaan maken en heb die lekker op de bank opgegeten. Toen was het al bijna half 9 en had ik afgesproken met mama om te skypen. Ik heb snel mijn kookspullen opgeruimd en daarna was het tijd om te skypen. Het was gezellig om bij te kletsen en ik heb papa ook nog kort gezien. Na het skypen ben ik lekker naar bed gegaan.

Woensdagochtend was weer zoals gewoonlijk (zoals maandag en dinsdag) en daarna heb ik een lekker relaxdagje gehouden. Ik heb eerst mijn dagelijkse klusjes gedaan, mijn kamer een beetje opgeruimd en een wasje aangezet. Daarna heb ik een film afgekeken en ben ik aan mijn blog gaan werken. Ik was super moe, dus ik heb even een powernapje gedaan en toen was het alweer tijd voor de lunch. Ik heb wat crackers gegeten en daarna weer aan mijn blog verder gewerkt. Rond 3 uur was het weer tijd om de kinderen bij het station op te halen. Na ervoor gezorgd te hebben dat al het huiswerk gedaan was, ben ik begonnen met koken. De meiden hadden gepureerde aardappelen met mais en tonijn en voor mijzelf had ik een glutenvrije pasta gemaakt, erg lekker! Daarna was het weer tijd voor een bad en toen kwamen mijn hostparents al weer thuis. 'S avonds hebben we met z'n allen tv gekeken en nadat de meiden naar bed waren, hebben we Killing Eve gekeken. Daarna ben ik lekker naar bed gegaan, heb ik nog even een aflevering First Dates gekeken en ben ik daarna gaan slapen.

Donderdag was ik zoals gewoonlijk weer vrij en dus heb ik ook lekker uitgeslapen. Ik had het even nodig want ik was erg moe. Daarna snel ontbeten want om 10.45 zou ik naar Zumba gaan. Met mijn goede gedrag stond ik in de sportschool, ging de les niet door... Ik wist dat Jenny op de hoofdstraat was, dus ik heb snel even gevraagd waar ze precies was en toen zijn we weer langs alle charityshops gegaan. Daarna hebben we geluncht bij Mario's. We hadden allebei een glutenvrije Crêpe en een warme chocolademelk. De Crêpe was lekker, de chocolademelk was helaas een beetje teleurstellend. Het was erg gezellig en leuk om een nieuw tentje geprobeerd te hebben :) Daarna ben ik naar huis gegaan om even om te kleden, heb ik snel een wasje aan gezet en daarna ben ik de deur weer uitgegaan want ik ging naar de film. Ik ben naar A Star Is Born gegaan en het is zeker een aanrader! Het verhaal is erg mooi, ook een beetje zielig, maar ook interessant om te zien hoe het er aan toe kan gaan in de muziekwereld. Eenmaal thuis heb ik mijn was opgehangen en heb ik lekker op mijn bed gerelaxt en met Kim gebeld. Anderhalf uur later heb ik snel wat gegeten en heb ik mijn blog bijgewerkt. Daarna ben ik lekker met een theetje op de bank gaan zitten en hebben we weer Killing Eve gekeken, nadat de meiden op bed lagen.

Vrijdag was ik rond 9.30 weer terug van kinderen naar school brengen en na een snelle douche ben ik richting Jenny gegaan. Ik heb een housetour gehad en daarna zijn we een film gaan kijken. We hebben The Princess Switch gekeken. Een lekkere cliché kerstfilm, erg voorspelbaar, maar wel leuk om te zien. Het was erg gezellig en rond half 2 ben ik weer richting huis gegaan. Ik heb nog even wat klusjes gedaan en rond half 3 was het tijd om richting school te gaan. Eenmaal thuis was iedereen erg moe van een lange week en dus was het lekker relaxen op de bank. 'S avonds hebben we kipnuggets, beans en chips gegeten en daarna was het tijd voor een bad. Ik moest vanavond oppassen want mijn hostparents gingen met vrienden uit. Rond 9 uur lag iedereen in bed en was het tijd om lekker op de bank met een dekentje, een film te kijken.

Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en na mijn ontbijt was het tijd voor de intocht van Sinterklaas :) Ik heb alles live gevolgd en het was leuk om de intocht te zien! Daarna heb ik snel wat geluncht want we gingen naar het bos. Ik ben samen met mijn hostmom en de jongste 2 meiden naar Ashridge Woods gegaan. Het is een super groot beschermd bos en nu super mooi door alle herfstige kleuren. Het zonnetje scheen en de temperatuur was goed, dus het was heerlijk om even buiten te zijn. Na onze wandeling hebben we wat drinken en eten bij een tentje in het bos gehaald en daarna gingen we terug naar huis. 'S avonds heb ik lekker tomatensoep gegeten en daarna ben ik richting Tesco gegaan. Ik had daar afgesproken met Jenny en we hebben wat lekkers gehaald voor bij de film. Daarna zijn we terug naar mijn huis gegaan en hebben we een film gekeken. Veel van de film hebben we niet gezien omdat we aan het kletsen waren, maar het was erg gezellig! Rond half 1 ging Jenny naar huis en ben ik naar bed gegaan.

En zo zat mijn week er weer op. Het was deze week wat drukker met werken, maar nog steeds heb ik veel vrije tijd. Het was een leuke week, ik heb me zeker niet verveeld! En volgend weekend komen papa en mama :D Erg veel zin in, maar eerst nog even een weekje werken.

Keep you posted,

Cheerio!

  • 19 November 2018 - 09:29

    Marja:

    Ha Rosanne, volgens mij heb je alle films die er zijn wel zo'n beetje gezien! Of heb je er nog meer op je "to see"lijstje staan?

  • 20 November 2018 - 15:42

    Marijke:

    je kijkt heel wat films. hoeft je ze niet meer met je moeder te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Mijn eerste reis

Au pair Engeland

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2019

UPDATE 1

09 Februari 2019

* Week 15 t/m 19 *

10 Januari 2019

* Week 12, 13, 14 *

17 December 2018

* Week 11 *

14 December 2018

* Week 10 *
Rosanne

Actief sinds 29 Sept. 2018
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 4795

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 26 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: