* Week 8 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu * Week 8 * - Reisverslag uit Berkhamsted, Verenigd Koninkrijk van Rosanne Dubbelman - WaarBenJij.nu

* Week 8 *

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

28 November 2018 | Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Hoi Allemaal!

Zondag had ik een relaxdagje. Ik heb lekker uitgeslapen, wat netflix gekeken en wat dingen uitgezocht voor volgend weekend wanneer papa en mama komen. Eind van de middag kwamen opa en oma en hebben we met z'n allen gegeten. 'S avonds hebben we de week doorgenomen en ben ik lekker op tijd naar bed gegaan.

Maandagochtend was ik vrij. Ik heb een drukke ochtend gehad, wat wasje gedraaid en mijn kamer opgeruimd en grondig schoongemaakt. En ik heb eindelijk kerstlampjes gevonden voor op mijn kamer. Helaas waren deze kapot dus die moet ik een andere dag terugbrengen. 'S middags moest ik de meiden ophalen omdat opa en oma vandaag niet konden komen. Ik heb de meiden opgehaald en eenmaal thuis was er een drukke planning. De schone kleren moesten worden opgeruimd, de kamers moesten worden opgeruimd en er moest huiswerk worden gemaakt. Na al het opruimen ben ik begonnen met koken, Pasta Pesto. Daarna was het tijd voor een bad en een douche en daarna kwamen mijn hostparents alweer thuis.

Dinsdag ochtend was ik ook vrij, ik heb een lekkere relaxte ochtend gehad en 's middags heb ik de kapotte kerstlampjes omgeruild voor lampjes die het wel doen, dus nu heb ik leuke lichtjes! Rond 3 uur moest ik de meiden ophalen en hebben we onze dagelijkse dingetjes gedaan. 'S avonds moest ik oppassen omdat mijn hostparents naar de film gingen. Nadat iedereen op bed lag, heb ik lekker op de bank gezeten en toen mijn hostparents weer thuis waren, ben ik lekker naar bed gegaan.

Woensdag was een vroege ochtend, want een van de meisjes moest naar voorschoolse wiskundebijles dus moesten we in plaats van half 9, om 8 uur weg. Ik heb samen met de jongste wat spelletjes gespeeld en gewacht tot de deuren open gingen en school begon. Toen ik weer thuis was heb ik gekeken naar wat leuke dingen om te doen, want in januari komt Kim een weekendje langs en we zijn alvast wat plannen aan het maken. Zo hebben we kaartjes gekocht voor de musical Mamma Mia! Erg veel zin in! 'S middags de meiden weer opgehaald, gezorgd dat huiswerk werd gemaakt, gekookt en gewerkt tot ongeveer 7 uur.

Donderdag was ik vrij, ik heb lekker uitgeslapen en daarna in de ochtend gewerkt aan mijn blog. 'S middags ben ik gaan wandelen en ben ik langs alle charity shops gegaan. In de hoop om een leuk klein vaasje te vinden en kleine knijpers om foto's op te hangen. Helaas beiden niet gevonden, maar ik heb wel een super leuke denim jurk gevonden. 'S avonds heb ik lekker pannenkoeken voor mezelf gebakken en ik heb lekker lang met Kim gebeld. Daarna ben ik op tijd naar bed gegaan, want ik was erg moe.

Vrijdagochtend nadat de kinderen naar school waren, ben ik richting Jenny gegaan. We hadden afgesproken bij de sportschool, om het een en ander te vragen over abonnementen omdat we ons graag ergens wilden inschrijven. Omdat het 'Black Friday' was, was er een deal dat je gelijk kon beginnen, dat je de eerste maand niet hoefde te betalen dus dat je pas vanaf januari zou betalen en dan was het daarna 39pond per maand. Dat was dan een Off-Peak abonnement dus sporten tussen 9.00 en 16.00. Goede deal, maar we gingen toch ook nog even bij de andere sportschool langs om te kijken of zij misschien ook aan een 'Black Friday' deal deden. Nou en of! De deal hier was: 25pond per maand, full membership (dus sporten wanneer je maar wilt) toegang tot alle apparaten, tot alle lessen en toegang tot een zwembad. Deze deal hebben gelijk met beiden hadden aangepakt en omdat we ons meteen die dag inschreven, kregen we ook nog een half uur gratis personal training erbij. Ik ben erg blij dat ik eindelijk bij een sportschool sta ingeschreven. Ik wilde het al wel eerder, maar het was erg prijzig en vaak zaten er toch best wat nadelen aan bepaalde abonnementen. Uiteindelijk is het maar goed dat ik heb gewacht, want nu heb ik een superdeal! Daarna zijn we richting Jenny gegaan, hebben we gezellig gekletst en wat gegeten. En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan want... Papa en Mama zouden om half 3 bij mij zijn. Helaas hadden ze veel vertraging waardoor ik snel op het laatste moment even moest regelen dat de meiden met iemand konden meerijden naar huis, maar uiteindelijk is alles goed gekomen en waren de meiden en papa & mama rond half 4 bij het station. Thuis heeft de jongste een grote rondleiding door het huis gegeven en daarna ben ik koekjes gaan bakken met de jongste. Toen papa en mama richting het hotel gingen, ben ik voor de meiden gaan koken en rond 18.45 was mijn hostdad thuis. Om 7 uur stonden papa en mama voor de deur en zijn we richting The Crown gegaan, mijn vaste pub om wat te gaan drinken of eten. We hebben erg lekker gegeten en het was erg gezellig!

Zaterdag ging mijn wekker om 8.45. Ik heb lekker op mijn gemakje mezelf klaar gemaakt, mijn spullen gepakt, ontbeten en rond 10 uur stonden papa en mama voor de deur want we gingen vandaag naar Windsor. Eerst zijn we even langs de school van de jongste twee gereden en daarna hebben we een rondje door het National Trust, Ashridge Estate (het bos) gedaan. We hebben wat gedronken en zijn daarna op pad gegaan naar Windsor. Onderweg kwamen langs de school van de oudste en zijn we gestopt bij de Lidl. We hebben kaas gehaald, die hopelijk hetzelfde smaakt als mijn favoriete Nederlandse kaas en daarna zijn we verder richting Windsor gegaan. Het was erg moeilijk om een parkeerplek te vinden en om daarna te betalen, maar na een hoop gezoek was het eindelijk gelukt en konden we Windsor in. We zijn niet in het kasteel geweest omdat het erg prijzig was en omdat we ook niet alle tijd hadden om daar dan rond te lopen. We hebben ergens lekker wat gegeten en zijn daarna gewoon door het centrum heen gelopen. Na een tijdje hadden we alles gezien en zijn we terug richting het hotel gegaan. Daar hebben we even gerelaxt en rond 17.50 zijn we naar mijn huis gegaan want we gingen met z'n allen avondeten. Mijn hostmom had zich erg uitgesloofd en heeft volgens mij de hele dag staan bakken ;) De tafel was mooi gedekt en er brandden een hoop kaarsen. Er was een hartige taart, groenten uit de oven, aardappelen uit de oven en als toetje appel kruimel taart op z'n Engels. Het was erg lekker en ook erg gezellig! Na het eten zijn we met z'n allen verhuisd naar de woonkamer en hebben we het spel Parents Vs. Kids gespeeld. Natuurlijk zat ik in het 'Kids' team en ondanks dat sommige vragen erg moeilijk waren, hebben we toch gewonnen! Na het spel gingen één voor één de meiden naar bed en daarna hebben mijn hostparents, papa & mama en ik nog gezellig even gekletst. Rond half 11 gingen papa en mama weer naar het hotel en na alles opgeruimd te hebben, ben ik lekker naar bed gegaan.

En zo ben ik hier alweer 2 maanden! De tijd vliegt voorbij! Het voelt als gisteren dat ik vertelde dat ik hier een maand was en nu ben ik er gewoon al twee! Het is nog maar 4 weken todat ik naar huis vlieg en dus ook nog maar 4 weken tot kerst/wintersport. Ik heb er al super veel zin in en ben al begonnen met het luisteren van kerstmuziek.... oeps, misschien een beetje vroeg ;0 Morgen gaan papa en mama weer naar huis en ga ik eind van de middag naar 'Festival of Light'.

Keep you posted,

Cheerio!

  • 28 November 2018 - 13:05

    ANTON:

    Het was erg gezellig en volgens mij heb je fantastische host parents, maar ja, je bent zelf ook geweldig. Het was leuk om te zien waar je leeft en woont, een schitterende plek. Tot gauw xxx

  • 28 November 2018 - 13:12

    Marleen:

    Was super gezellig! Je hebt echt een leuk gezin getroffen.

  • 28 November 2018 - 13:50

    Marja:

    Wat leuk dat je ouders geweest zijn. Nu is het voor jou ook makkelijker vertellen wat je allemaal meemaakt en voor hen makkelijker om het voor zich te zien. Groetjes

  • 03 December 2018 - 07:20

    Marijke:

    Was het gezellig met je ouders?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Berkhamsted

Mijn eerste reis

Au pair Engeland

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2019

UPDATE 1

09 Februari 2019

* Week 15 t/m 19 *

10 Januari 2019

* Week 12, 13, 14 *

17 December 2018

* Week 11 *

14 December 2018

* Week 10 *
Rosanne

Actief sinds 29 Sept. 2018
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 4792

Voorgaande reizen:

29 September 2018 - 26 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: